Recenze filmu: Vlk z Wall Street

“hudryper”
2. 4. 2014   Ousidermedia
Kdo má zájem se seznámit s pravdou o životě lidí vytvářejících onu cílovou realitu neoliberalismu,bazírující na lidské chamtivosti,nechť neváhá a jde do kina. Film “Vlk z Wall Street” ukazuje s úžasnou přesvědčivostí chování lidí,které účast na neoliberálním společenském podvodu vyzvedla formou rozmařilého konsumu nad ostatní běžné lidi.

Je tam skvěle vyobrazen princip zbohatnutí – oklamání a okradení lidí středních vrstev,kteří chtějí nabídkám svých budoucích zlodějů důvěřovat,protože jsou nadmíru chamtiví.Společnost,která povýší chamtivost na cnost,která příjme ideologii služby zlatému teleti a jež realizuje příjmovou nesouměřitelnost v míře překračující všechny myslitelné meze je vlastně společností mrtvou,neschopnou se udržet jinak než stále rostoucím násilím a stále intenzivnějším zotročováním okolí. Ve filmu je i technicky dokonale demonstrován princip smlouvy s ďáblem v současném pojetí.Všichni upsaní svou krví se náhle neobejdou bez kokainu a dalších drog,ze sexu je náhle podnikový grupensex , nevázané výstřední chování se stane tou jedinou správnou metodou působení na lidi podporované demonstrovaným zjevným materiálním bohatstvím jako 50 metrovou jachtou,nejdražšími auty,šperky,bombastickými sídly atd. A konečně i ďáblův smích,kdy lidé,kteří tomu všemu věřili náhle zjistí meze svého počínání,prázdnotu svých životů a věčný strach před sobě podobnými společenskými predátory.Konkrétním příkladem,který se stal asi návodem tvůrců filmu,bylo pravděpodobně “letadlo” pana Madoffa na samém počátku finanční krize.Film též dosud nepracuje s bursovními deriváty,o technikálie ovšem v něm nejde,ale samozřejmě skoro nevnímá vyšší stupně tohoto zrůdného finančního systému s jeho skutečnými vládci – kdyby se jeho tvůrci o něco takového pokusili,nepochybně by nebyl film distribuován,pokud by vůbec byl natočen. Je ale třeba tento film vidět aby
si člověk uvědomil pravdu o současné fázi globálního imperialismu v jeho konkrétní pozorovatelné podobě.